Rejseinfo

Aflysningsbeskyttelse

Primera Air-billetter kan ikke refunderes for Primera Light, Comfort og Premium-klasser, medmindre afbestillingsforsikring er købt ved bestillingen. Primera Flex og Premium Flex billetter er fuldt refunderbare.

Aflysningsbeskyttelse kan købes på betalingssiden i bestillingsprocessen. Forsikringsudgifter udregnes per passager i henhold til flyvningen og kan findes på vores bestillingssider.

Aflysningsbeskyttelse dækker, hvis du er tvunget til at aflyse din rejse på grund af akut sygdom eller ulykke umiddelbart før afrejsedatoen. En gyldig lægeerklæring skal indsendes til Primera Air senest syv dage efter den oprindeligt planlagte afgang. Vi anbefaler også, at passagererne kontakter deres kreditkortselskaber, da disse ofte tilbyder rejseforsikring.

Se Tabel over gebyrer for nærmere oplysninger.

Rejsegaranifonden (Danmark)

Rejsegarantifonden sørger fra den 1. juli 2015 for hjemtransport af kunder/passagerer, der har købt en flybillet uden hotel, hvis kunderne er strandet som følge af udbyderens konkurs, og forudsat de har en returbillet til Danmark. Kunder/passagererne er ikke længere nødt til at købe en separat konkursforsikring for at være garanteret hjemrejse.

Udbyderen er kundens agent - flyselskabet, hvis du har købt billetten direkte hos flyselskabet. Hvis du har købt billet hos et rejsebureau, er rejsebureauet din agent, medmindre rejsebureauet har gjort det klart, at luftfartsselskabet er din agent.

Kunder, der inden den 1. juli, har 2015 købt konkursbeskyttelse til deres billet, kan, i henhold til de regler, der gælder indtil den 30. juni 2015, fortsat nyde godt af denne dækning, selvom rejsen er foretaget efter 1. juli 2015. Det betyder, at kunder vil blive hjemsendt, hvis de er strandet som følge af, at udbyderen går konkurs. Hvis rejsen endnu ikke er begyndt, vil det fulde beløb af billetten blive refunderet efter fradrag af enhver forsikring."

Mere info på: https://www.rejsegarantifonden.dk